خبرهای داغ:
در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در قزوین از سامانه «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۹۷
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

قزوین_ به گزارش بسیج، در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در قزوین که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، از سامانه «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم با اشاره به نامگذاری 18 اسفند در تقویم کشور با عنوان سالروز تأسیس کانون های مساجد بیان کرد: بسیار برای ما مایه مباهات و افتخار است که در مجموعه ‌ای فعالیت می‌کنیم که از طرف حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه و احترام است و این توجه و دقت نظر وظیفه امثال ما را سنگین ‌تر می کند.

حسین براتی عنوان کرد: باید با افتخار در این حوزه فعالیت کنیم و اهتمام ویژه‌ای نسبت به آینده کاری که حاکمیت برای ما در نظام تربیتی و معنوی در سطح مساجد تعریف کرده است، داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که باید مورد توجه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها باشد، کانون های مساجد است و این مهم باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد و باید در ساختار برنامه‌ نویسی و برنامه ‌ریزی که در حوزه فرهنگ، مسائل اجتماعی، دینی و آیینی طراحی می ‌شود، با دقت و حساسیت بیشتری مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: یکی از خاستگاه‌ هایی که در سبد فرهنگی و اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان باید تقویت شود، قطع یقین کانون‌ های مساجد است و این امر باید در نظام فکری و برنامه ‌ای ادارات ارشاد شهرستان‌ ها و اداره کل استان جای اصلی خود را پیدا کرده و کارکرد آن ارتقا یابد نه اینکه یک نهاد تفننی و تشریفاتی باشد. 

وی خاطر نشان کرد: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با انجمن های فرهنگی و هنری در ارتباط است و باید فعالیت آنها را تقویت کرده و هادی آنها باشد، برای کانون‌های فرهنگی هنری هم باید همین اتفاق شکل بگیرد.

براتی با اشاره به نقش کانون های مساجد در حوزه غنی سازی اوقات فراغت یادآور شد: در موضوعاتی از قبیل اوقات فراغت که جوانان و نوجوانان از وقت بیشتری برای حضور در مساجد برخوردار هستند، کانون های مساجد باید نقش‌ آفرینی حداکثری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به دینی که به مسجدی داریم، نقش آفرینی کنیم و مساجد از مواردی است که مدیون آن هستیم و باید نسبت به نظام تربیتی و آموزشی مسجد انجام وظیفه کنیم.

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، تربیت نسل امام زمانی را از وظایف کانون های مساجد دانست و اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با تربیت نسل امام زمانی و کادر متعهد انقلابی باری از دوش انقلاب بردارند.

حجت الاسلام سید رئوف تقوی با اشاره به نقش امام جماعت در مسجد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند امام جماعت مدیر مسجد است و محور مسجد محله و روستا، امام است و بسیج، مرکز نیکوکاری و مجموعه های فعال در مسجد باید حول محور امام بچرخند و باری را بردارند بنابراین باید بخواهیم امام جلو حرکت کند و باید امام را همراهی کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از سایت مسجد پایگاه قرآنی یادآور شد: یکی از اقدامات صورت گرفته در ستاد هماهنگی کانون های مساجد، راه اندازی سامانه «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» است که در این راستا ثبت نام اولیه از قاریان در استان انجام شده و کانونی که می خواهد برنامه قرآنی اجرا کند، در سایت، درخواست محفل و قاری قرآن را انجام می دهد و متناسب با زمان انتخاب شده، یک قاری پذیرش می کند.

گفتنی است در ادامه این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم رسول پور مراد از فعالان کانون فرهنگی هنری راه آسمان شهرک مدرس شهرستان بوئین زهرا تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها